Kokosová mouka a její využití

Kokosová mouka je výjimečně zdravou alternativou běžné pšeničné mouky a navíc je přirozeně bezlepková. Její chuť i vůně je velmi příjemná a lehce nasládlá. Kokosovou moku lze použít místo běžné pšeničné mouky, nebo ji kombinovat s jakoukoliv jinou moukou. Díky svému složení vylepší výživovou hodnotu a chuť každého pokrmu.

Hodí se na muffiny, koláče, dorty, zákusky i palačinky. Pokud chcete použít jen kokosovou mouku, přidejte vejce navíc, nebo xantanovou gumu, aby se vám těsto nedrolilo. Těsto z kokosové mouky je lehčí a stravitelnější. Pečivo zůstane mnohem déle čerstvé a křehké, navíc bude pomaleji vysychat.

Kokosová mouka není slazená, ale díky jemně nasládlé chuti kokosu stačí použít méně cukrů a sladidel než u běžné mouky. Kromě pečení ji skvěle využijete k zahuštění polévek a omáček. Pokud si ji přidáte do vody či smoothie, dostanete jedinečný nápoj bohatý na bílkoviny a vlákninu. Dá se přidat do jogurtu i snídaňových směsí. Každému pokrmu dodá jedinečnou chuť.

Proč právě kokosová mouka

  • obsahuje vysoký podíl vlákniny a proteinů
  • je lehce stravitelná a dodává na dlouho pocit sytosti
  • je přirozeně bez lepku a laktózy
  • hodí se pro celiaky, vegetariány i vegany
  • hodí se i pro sportovce nebo při rekonvalescenci
  • vhodná při snižování váhy při redukčních dietách
  • vhodná pro diabetiky díky nízkému GI – glykemickému indexu
  • je přirozeně nasládlá a krásně voní
  • vhodná do sladkých i slaných receptů